Even tijd gevonden om een week update te geven tijdens mijn vakantie, hoera!

Zondag 4 juni

We komen rond half 9 in de ochtend aan op het vliegveld van Praag. Daar nemen we de AirPort Express naar het hoofdstation in de stad. Zaneta, een van de beheerders van onze studio, staat op ons te wachten. Ze brengt onze koffers met de auto naar de studio en legt ons het een en ander uit over Praag. We spreken om 13 uur weer af want de vorige “bewoner” van de studio heeft tot 12 uur de tijd om eruit te zijn, en dan moet er nog schoongemaakt worden. In de tussentijd gaan m’n vriend (Thomas) en ik winkelen in de stad. We lunchen al om 11 uur, omdat we al erg vroeg vlogen. Ja ja, wij zaten al om 03:30 uur in de auto naar vliegveld Eindhoven!

Om 13 uur zijn we bij het appartement en krijgen we de sleutel. We gaan eerst bijkomen, wat opfrissen en middags doen we boodschappen. Avonds ga ik nog bezig in m’n Bullet Journal en lees nog heel even.

Maandag 5 juni

Vanmorgen vertrekken we richting het oude gedeelte van de stad oftewel: Oude Stad. Hier bekijken we de Astronomische klok, lopen we over de Karelsbrug en gaan we ook even naar het Palladium, een mega groot overdekt winkelcentrum van +200 winkels. We drinken koffie op een schattig pleintje en bezoeken de St. Nicolaas kerk. (Die vanbinnen in de steigers stond, erg jammer want nu krijg je bijna geen indruk)

(Ja, jongens, ook de Astronomische klok stond in de steigers! Gelukkig was het niet heel storend, maar op de foto ziet het er natuurlijk minder mooi uit)

Omdat Praag erg heuvel op – heuvel af is, krijgen we al gauw last van onze rug/benen/voeten en gaan we middags weer naar de studio. Daar teken ik in m’n Bujo en Thomas die leest veel.

Dinsdag 6 juni

Het wordt steeds warmer. Vandaag is het 25 graden maar het beloofd deze week echt heet te worden. We bezoeken de rest van het Palladium en gaan avonds uit eten bij een heerlijk Italiaans restaurant. Wel raar om elke keer in Kronen te betalen. Vaak moet je even uitrekenen hoeveel iets in euro’s is, want ze kunnen je afzetten waar je bij staat! (€1 euro is momenteel rond de 26 CZK)

Woensdag 7 juni

Het is een stuk kouder vandaag, 17 graden. Dit merk je direct. We gaan in de ochtend naar een boerenmarkt en daarna winkelen en naar de grootste Tesco supermarkt die ik ooit heb gezien. 9.000 vierkante meter en twee verdiepingen nonfood en supermarkt. Hier zijn we eigenlijk wel de hele middag zoet mee, haha!

ik verkeer echt even in een leesdip maar daarentegen doe en teken ik ontzettend veel in m’n Bujo, wat ook heerlijk ontspannend is.

Donderdag 8 juni

Vandaag bezoeken we de Petrin Heuvel met een schitterend uitzicht over Praag. We drinken bier op een terrasje halverwege de heuvel. Een halve liter bier is hier goedkoper dan de koffie, namelijk €1,90. (Dit is overigens overal in Praag zo: koffie is duurder dan drank) We hebben hier wel ruim een uur gezeten en lopen genieten van het uitzicht. Het zonnetje scheen heerlijk, echt om jaloers op te worden!

Vrijdag 9 juni

Wat een hitte vandaag zeg. Het is 28 graden maar in de felle zon voelt het of je smelt. In de ochtend is het nog wel te doen, we bezoeken de prachtige Tynkerk die me doet denken aan de Disney film Malifecent.

We lopen nog een groot deel door de Joodse wijk en belanden uiteindelijk op Kampa Eiland waar we lunchen bij de John Lennon pub. Op dit eiland is meer rust en minder toeristen, aldus de boekjes. Maar naar onze mening valt dit tegen en is het niet heel veel rustiger/minder toeristisch dan we verwacht hadden.

En toen was het alweer zaterdag. En wat we de rest van de vakantie gaan doen vertel in in een volgende post. Fijn weekend allemaal!